
Edukacija stručnjaka
EDUKACIJA: „Metode i strategije za razvoj samoregulacije kod djece“
Emocije djeteta predškolske dobi razlikuju se od emocija odrasle osobe. One su jednostavne, spontane i odmah nalaze odgovarajući izraz. Često su i kratkotrajne, snažne i nestabilne, preplavljuju dijete, a ono ih pokazuje otvoreno.
U izražavanju emocija veliku ulogu ima djetetova bliža okolina – roditelji, a kasnije i odgojitelji, učitelji i drugi stručnjaci koji rade s djecom. Zato je bitno da je upravo ta okolina empatična i da pravovremeno reagira na signale.
Da bi stručnjaci mogli pravovremeno reagirati i na prikladan način, potrebna su im znanja i vještine koje bi im u tome pomogle.
Upravo kroz ovu edukaciju učimo polaznike kako pravovremeno i primjereno reagirati na dječje emocije te kako razvijati samoregulaciju kod djece kroz praktične primjere voditeljica edukacije.
Cilj edukacije je naučiti polaznike kojim metodama i strategijama razvijati samoregulaciju kod djece.
Edukacija je namijenjena:
- odgojiteljima,
- učiteljima razredne nastave,
- pedagozima,
- psiholozima,
- logopedima
- edukatorima rehabilitatorima
- socijalnim radnicima i socijalnim pedagozima
Edukacijom dobivate:
- 49 sati edukacije kroz 8 modula
- potvrdu o sudjelovanju
- voditeljice s bogatim iskustvom u radu s djecom, roditeljima i stručnjacima
- materijale tokom izvođenja edukacije
1. MODUL: „Jačanje samoregulacije kroz nedirektivnu igru“
Na ovom modulu polaznici će naučiti više o vrstama igre te o razvoju igre kroz dob. Upoznati će se s terapeutskom igrom te kako ju koristiti za osnaživanje djeteta. Uvježbati će korištenje empatičkog reflektiranja u izazovnim situacijama.
2. MODUL: „Rad s lutkama, prstovne i gestovne igre za poticanje samoregulacije kod djece“
Gotovo se sva djeca vesele igri lutkama i „razgovoru“ s njima. One su također i najbolje sredstvo za ulazak u dječji svijet. Na ovom modulu polaznici će naučiti kako koristiti lutke u radu s djecom te na koji način poticati samoregulaciju kod djece.
Također će se upoznati s prstovnim i gestovnim igrama kao strategijom za poticanje samoregulacije. Polaznici će izrađivati prstne lutke.
3. MODUL “Kako pričati dječjim jezikom ljubavi”
Ljubav prema djetetu se iskazuje kroz nježnost, brižnost ali i kroz strukturu i granice. Kako djeca doživljavaju ljubav, posebice u situacijama kad je prisutna ljutnja te kojim tehnikama im možemo pomoći u samoregulaciji polaznici će uvježbati u ovom modulu. Koliko su djeca različita te koji su još jezici ljubavi putem kojih možemo utjecati na samoregulaciju prolaziti će se kroz ovaj modul.
4.MODUL: „Theraplay aktivnosti u radu s djecom i pokretna slikovnica“
Theraplay aktivnosti su jedna od metoda putem koje se najlakše približavamo dječjem svijetu i djetetu pružamo metodu kako se lakše nositi sa svojim emocijama. Polaznici će naučiti koje theraplay aktivnosti koristiti u radu s djecom i na koji način.
Na ovom modulu polaznici će se također upoznati s pokretnom slikovnicom, kako ispričati pokretnu priču te će izrađivati pokretnu slikovnicu.
5.MODUL: Strahovi, anksioznosti i mindfulness tehnike
Pomoć u samoregulaciji djeci je potrebna ne samo u konfliktnim situacijama, već i u situacijama povišene anksioznosti i strahova. Kako i zašto se strahovi pojavljuju te kako djeci možemo pomoći polaznici će naučiti u ovom modulu. O važnosti disanja te kako može utjecati na samoregulaciju vježbati će se na ovom modulu. Polaznici će se upoznati sa ACT pristupom (Acceptance and Commitment Therapy) u radu s djecom.
6.MODUL: „Terapeutke priče pokretom,socijalna priča“
Na ovom modulu polaznici će se upoznati sa terapeutskim pričama, što su terapeutske priče, kako napisati terapeutsku priču i kako je ispričati ispred djece. Samostalno će napisati terapeutsku priču i naučiti pričanje terapeutske priče gestom. Također će naučiti što su socijalne priče, kada i kako ih koristiti u radu te će izraditi svoju socijalnu priču.
7.MODUL: „ Psihološke igre (Drama trokut), Ajmo zajedno – roditelji i stručnjaci“
Kada se slične konfliktne situacije često ponavljaju možemo pretpostaviti da je moguće da smo s djetetom (ili drugom odraslom osobom) ušli u neku od „psiholoških igara“. Na ovom modulu polaznici će se upoznati s pojmom psiholoških igara, kako ih prepoznati u svakodnevnoj komunikaciji te načine kako izaći iz njih.
Također će polaznici proći niz metoda i strategija kako i roditeljima približiti bolje razumijevanje svog djeteta tokom burnih emocija te na koji način primjereno postupati u određenim situacijama.
Trajanje: 7. modula, jednom mjesečno, subotom (9:30h-16:30h)
Tko vas educira?
Jelena Borić
Mag.psih., specijalizantica TA, Bowen terapeut, već se dugo godina bavi edukacijom stručnjaka i roditelja na temu brojnih terapeutskih, odgojnih i razvojnih tema. Suradnica je i izvoditeljica brojnih projekata poput: „Tranaskcijskom analizom do psihološke otpornosti“, „Unutarnji svijet darovite djece“, „Filijalna terapija igrom za posvojitelje“ i dr. Smatra da je svako dijete i svaka osoba jedinstvena te u svom radu sa odraslima i djecom koristi kombinaciju različitih terapijskih elemenata: tehnika terapije igrom, ACT pristupa (Acceptance and Commitment Therapy), CFT pristupa (Compassion Focused Therapy), EMDR tehnike (Eye Movement Desensitization and Reprocessing), projektivnih tehnika (asocijativne karte, crtež, pijesak), korištenje tijela u prostoru, Bowen terapije. Ono u čemu najviše uživa je promatrajući kako se roditelji i stručnjaci naočigled osnažuju i počinju dublje razumijevati sebe i dijete. Tada nastaje čarolija.
Melita Novinčak
Mag.predškolskog odgoja, senzorni terapeut, terapeut reedukacije, waldorfski pedagog. Više od 20 godina ima radnog iskustva u radu s djecom. Radi kao waldorfski pedagog u vrtiću te kao terapeut senzorne integracije i reedukator psihomotorike u specijalnoj edukaciji i rehabilitaciji otvara privatni kabinet Vretence – podrška djeci urednog razvoja i djeci s teškoćama u razvoju, u kojem provodi reedukaciju psihomotorike i senzornu integraciju. Provodi brojne edukacije za stručnjake i roditelje. Smatra da je svako dijete došlo na svijet kako bi nas naučilo nešto novo i mijenjalo nas same. Također je završile i edukacije Brain Gym za djecu s teškoćama te Primjena terapeutske igre u vrtićkom okruženju. Trenutno je na edukaciji za praktičara art ekspresivnih terapija.